Savivaldybės bendrovė „Šiaulių gatvių apšvietimas“ šiemet planuoja naujais kryptiniais LED šviestuvais apšviesti 30 miesto pėsčiųjų perėjų. Dėl šio apšvietimo perėjos taps kur kas saugesnės. Kryptiniai šviestuvai tamsiu paros metu padės vairuotojams geriau matyti per perėjas einančius ar besiruošiančius eiti pėsčiuosius, o tai leis sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką.
„Šiauliečių saugumas mums yra vienas iš svarbiausių prioritetų, todėl sutelkėme didesnį dėmesį į pėsčiųjų perėjas – nusprendėme įrengti jose kryptinį apšvietimą. Manome, kad kryptinis apšvietimas yra viena iš efektyviausių priemonių, leisianti dar labiau padidinti eismo dalyvių saugumą”, – sako „Šiaulių gatvių apšvietimo“ direktorius Tomas Petreikis.
Naujieji perėjų šviestuvai įrengiami apie 6 metrų aukštyje virš kelio dangos. Jie šviesos srautą sukoncentruoja tiksliai perėjos plotį atitinkančioje atkarpoje taip išryškindami pavojingą kelio zoną ir geriau apšviesdami pėsčiuosius. Šviestuvuose montuojamas padidintas LED šviesos šaltinis, todėl jie skleidžia ypatingai ryškią baltą šviesą, išsiskiriančią bendrame gatvių apšvietimo šviestuvų fone.
Ankstesniais metais Šiaulių mieste kryptiniu apšvietimu apšviestos 88 pėsčiųjų perėjos, įrengti 176 kryptiniai LED šviestuvai. Kryptinis pėsčiųjų perėjų apšvietimas buvo įrengtas Vilniaus, Tilžės, Gegužių, Pramonės, Bačiūnų, Vasario 16-osios, Vytauto, P. Cvirkos, Žemaitės ir kitose Šiaulių gatvėse.
„Tokie šviestuvai taupiai naudoja elektros energiją, ilgiau tarnauja. Įrengiant kryptinį apšvietimą, sumažinama šviesos tarša – lempos šviečia koncentruotai į reikiamą apšviesti vietą“, – kryptinio apšvietimo privalumus vardija „Šiaulių gatvių apšvietimo“ vadovas T. Petreikis.
Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas Teisutis Beržinskas pabrėžia, kad pareigūnai skatina prioriteto tvarka kryptinį apšvietimą įrengti avaringose perėjose, o esant galimybei – ir kitose perėjose.
„Tamsiu paros metu ar tada, kai prieblanda, rūkas, vairuotojui sunkiau pastebėti pėsčiąjį. Jeigu perėjoje yra įrengtas kryptinis apšvietimas, vairuotojas anksčiau pastebi pėsčiąjį ir jam lieka daugiau laiko sureaguoti į situaciją kelyje. Pėsčiasis savo ruožtu taip pat turėtų priimti tinkamą sprendimą ir palaukti prieš žengdamas į perėją, pirma įsitikinti, kad vairuotojas jį pastebėjo ir stabdo“, – teigia T. Beržinskas.
Pareigūno žodžiais, kai matomumas blogas, ir tamsoje eina juodais rūbais vilkintis žmogus, jis gali būti visiškai nematomas. „Akivaizdu, kad kryptinis apšvietimas pagerina eismo sąlygas. Kiekvienas inžinerinis įrenginys prideda saugumo. Saugumo pėsčiųjų perėjoms suteikia ir medžių iškirtimas, krūmų pašalinimas, stulpų pakeitimas, kad šie elementai neužstotų pėsčiųjų – taip žingsnis po žingsnio perėja tampa saugi“, – atkreipia dėmesį T. Beržinskas.
Leta, valstybės tarnautoja:
– Eismo įvykiai pėsčiųjų perėjose tamsiu paros metu įvyksta dėl to, kad vairuotojas nemato pėsčiojo. Įrengus kryptinį apšvietimą, saugumas padidėja. Kiekvienas vairuotojas yra patyręs, kai staiga tamsoje prieš automobilį išnyra žmogaus veidas, nes nei rankų, kurios su pirštinėmis, nei tamsių rūbų kelyje nematyti. Tokiais atvejais susidaro pavojingos situacijos, o kryptinis apšvietimas kaip tik padeda jų išvengti.
Nerijus, projektuotojas:
– Atkreipiau dėmesį, kad Šiauliuose daugėja pėsčiųjų perėjų, apšviestų moderniais kryptiniais LED šviestuvais. Manau, kad miestui jie suteikia saugumo ir kitų privalumų. Padidindamas matomumą kryptinis apšvietimas sudaro galimybę pėsčiąjį pamatyti iš toliau, ir vairuotojui bei pėsčiajam lieka laiko manevrui. Be to, suvartojama mažiau elektros energijos, mažėja tarša, o pats miestas atrodo estetiškai.
Gražina, slaugytoja:
– Pastebėjau, kad pėsčiųjų perėjos mieste apšviečiamos ryškesne šviesa. Dėl to eidama per gatvę jaučiuosi saugesnė. Apskritai Šiauliai pastaruoju metu labai tvarkosi ir keičiasi į gera.
Vida, mokytoja:
– Pritariu sprendimui moderniais kryptiniais LED šviestuvais apšviesti daugiau perėjų. Kai pėsčiųjų perėjos ryškiau apšviestos, saugiau jaučiasi ir vairuotojai, ir pėstieji, pavyksta išvengti eismo įvykių.
Naujausi komentarai