Pasaulyje tobulėjant technologijoms bei populiarėjant išmanaus miesto idėjoms, technologinės naujovės skverbiasi ir į eismo valdymo sritį. Šiaulių miestas taip pat vysto išmanaus miesto koncepciją, o eismo valdymo inovatyvūs sprendimai sparčiai diegiami mūsų miesto gatvėse ir sankryžose.
Vieni pastebi šių sprendimų teikiamus pranašumus, kiti – piktinasi, kad ilgiau tenka pastovėti prie šviesoforų. Tačiau neįmanoma nepastebėti, kad eismas rekonstruotose sankryžose tapo žymiai saugesnis. Neapsaugoti posūkiai į kairę buvo ir yra viena iš dažnesnių eismo įvykių sankryžose priežasčių, todėl, įrengiant šviesoforus, didžiausias dėmesys skiriamas eismo dalyvių saugumui. Įrengiami apsaugoti kairieji posūkiai, papildomos sekcijos į dešinę, užtikrinantys saugų transporto judėjimą, pėstiesiems žalio signalo laukimas palengvinamas šviesoforais su laikmačiu.
Kartu su šviesoforais įrengiami transporto detektoriai padeda valdyti eismo srautus priklausomai nuo jų intensyvumo – ilgiau žalias signalas įjungiamas tai krypčiai, kurioje transporto daugiau ir praleidžiama žalio signalo fazė ten, kur transporto nėra. Toks eismo reguliavimas ypač patogus naktį, kai žalias signalas įjungiamas būtent tam vairuotojui, kuris priartėja prie sankryžos.
Spartus eismo valdymo technologinis vystymasis Šiaulių mieste prasidėjo pasikeitus miesto savivaldos požiūriui į eismo valdymo sritį. „Šiaulių gatvių apšvietimas“ įgavo daugiau galimybių realizuoti pažangias idėjas.
– Šiai įmonei buvo suformuoti labai sudėtingi uždaviniai, kuriuos ji sėkmingai įgyvendino. Nuo maždaug 2017 metų miesto gyventojai patys gali pamatyti didžiulę pažangą, kaip keičiasi eismo reguliavimas, – pastebi Šiaulių miesto meras Artūras Visockas savo interviu Šiaulių televizijai (visą interviu galite peržiūrėti čia).
Per paskutinius penkerius metus skirta daug dėmesio šviesoforų įrangos atnaujinimui, eismo valdymo sistemos kūrimui – pakeista daug sovietmetį menančių šviesoforų valdiklių, šviesoforų žibintai su kaitrinėmis lempomis pakeisti į taupesnius, ryškesnius ir geriau matomus net ir šviečiant saulei šviesoforų žibintus su LED lempomis. Eismui sankryžoje stebėti ir valdyti, įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, transporto detektoriai, įrengti valdikliai su nuotolinio valdymo funkcija. Šiuo metu jau turime modernų eismo valdymo centrą, jungiantį 29 šviesoforais valdomas sankryžas.
Prieš rekonstruojant sankryžą, išmatuojami eismo srautai, nustatomos labiausiai apkrautos eismo kryptys ir parenkamas eismo valdymo modelis. Šiam darbui atlikti reikalingos specifinės žinios ir programinė įranga, kurią Lietuvoje turi tik keletas įstaigų ir įmonių, todėl eismo modeliavimo paslauga yra pakankamai brangi. „Šiaulių gatvių apšvietimas“ nusprendė įsigyti savo eismo modeliavimo programos modulį, kuris skirtas modeliuoti transporto srautų paskirstymą ir valdymą šviesoforais 1,5×1,5 km plote, galinčiame apimti iki 3 sankryžų. Programa leidžia pagal turimus transporto ir pėsčiųjų srautus sumodeliuoti optimaliausią šviesoforų ciklų ir laikų derinį, kad būtų pasiektas maksimalus sankryžos pralaidumas, užtikrinant sankryžos saugumą. Dirbti su programa apmokytas jaunas specialistas, su kuriuo pasirašyta trišalė sutartis tarp kolegijos, savivaldybės ir įmonės.
Šios programos pagalba jau sumodeliuotas eismo valdymas ir sukonfigūruotos šviesoforų fazės Gegužių – Lyros -Gytarių, Vytauto – Draugystės, Baltų – Statybininkų, Tilžės – Pakruojo – Aušros g., Pramonės – Serbentų g. sankryžose.
Naujausi komentarai