Kodėl išmanusis šviesoforas veikia taip „neišmaniai“? Specialusis reportažas (kartojimas)

Prisiminkime1….

Dažnai iš gyventojų gauname klausimą, kodėl sankryžoje įdiegtas išmanusis šviesoforas veikia taip „neišmaniai“? Atsakome.

Be abejo, kad kiekvienas eismo dalyvis (nuo pėsčiojo iki bet kurios transporto priemonės vairuotojo), norėtų visada ir visur turėti pirmumo teisę, na ir žinoma, būtų tobula, jei jam atsistojus prie šviesoforo šis automatiškai įjungtų žalią šviesą. O jei pastarasis noras išsipildytų, kas tada būtų? Ogi tikrų tikriausias chaosas!

Išmaniosios sankryžos taip vadinamos ne todėl, kad veikia taip, kaip visi pageidauja, o todėl, kad jos techniškai sureguliuotos taip, kad bet kuriuo atveju jos, visų pirma, būtų SAUGIOS visiems eismo dalyviams, nes būtent SAUGUMAS yra Šiaulių miesto prioritetas. Žinoma, labai svarbu ir sankryžų pralaidumo aspektas, todėl sankryžos nuolat stebimos ir problematiškose vietose, esant techninėms galimybėms, šviesoforų ciklai yra koreguojami. O pralaidumas sankryžose gali sumažėti ir todėl, kad dalis vairuotojų prie šviesoforų yra vis dar linkę naudotis mobiliaisiais telefonais ir kitomis technologijomis, kai tuo tarpu visas dėmesys turėtų būti sukoncentruotas į kelią, šviesoforus, ženklus bei, žinoma, kitus eismo dalyvius. Vairuotojams nepajudėjus iš vietos laiku (tik užsidegus žaliam šviesoforo signalui) tarp automobilių susidaro dideli tarpai, dėl kurių dalis kitų vairuotojų, per esamą sankryžos šviesoforo ciklą nebepravažiuoja. Dėl šios priežasties neretai griūna ir Šiaulių mieste esanti žalioji banga.

Plačiau apie tai kviečiame žiūrėti reportaže.

  1. pirmą kartą publikuota 2024-04-11 ↩︎