Būtina prisiminti: svarbiausios Šiaulių mieste taikomos parkavimo paslaugos taisyklės

Nuo 2023 m. gegužės 1 d. Šiaulių miesto savivaldybės sprendimu, keitėsi Vietinės rinkliavos už naudojimąsi Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatytomis vietomis automobiliams statyti nuostatai. Iki šiol buvusi viena visam miestui žalioji zona buvo išskaidyta į tris zonas: raudoną, kuri yra pačiame miesto centre bei geltoną ir žalią, kurias sudaro tolimesnės miesto centro dalys. Parkavimo zonų paskirstymą pasitikrinti galite čia: https://www.sga.lt/parkavimas/. Kartu su šiuo apmokestinimu, miestiečiams buvo pažadėta, kad visos surinktos lėšos bus grąžintos į šios teritorijos infrastruktūros tvarkymą. Taigi, pažadai tęsiami, ir 2024 metais infrastruktūros remontui planuojama skirti apie 500 000 Eur sumą ir sutvarkyti dalį centrinėje miesto dalyje esančių viešų, dažniausiai naudojamų automobilių stovėjimo aikštelių, kurios patenka į apmokestinamas automobilių parkavimo zonas. Aikšteles numatoma remontuoti prioriteto tvarka:

  1. Prie Trakų g. 39 (geltona zona)
  2. Prie Stoties 9C (žalia zona)
  3. Tarp Dvaro g. ir Aušros al. 19 (geltona zona)
  4. Prie A. Mickevičiaus g. 11 (žalia zona)
  5. Prie Dvaro g. 49, 43A, 47, 51 (geltona zona)
  6. Prie Draugystės pr. 25 (žalia zona)
  7. Prie Dubijos g. 46 (žalia zona)
  8. Tarp Ginkūnų ir Padirsių gatvių (žalia zona).

Kad parkavimosi paslaugos teikimas išliktų sklandus, norime Jums priminti svarbiausias transporto parkavimo Šiaulių mieste taisykles, kurios dažnai primirštamos, tačiau yra labai reikšmingos! Taigi:

  1. Vairuotojas yra pats atsakingas už tinkamą automobilio valstybinio numerio įvedimą ir zonos parinkimą (tiek parkomate, tiek programėlėse UniPark ir Flowbird)! Teisingai suvestas automobilio numeris yra esminis veiksnys, leidžiantis parkavimo sistemoje identifikuoti atliktą mokėjimą ir priskirti jį prie konkrečios transporto priemonės. Tai ne tik užtikrina tikslius apmokėjimo duomenis apie automobilio stovėjimą, bet ir padeda išvengti nesusipratimų ar klaidų, kurios galėtų kelti problemų tiek vairuotojams, tiek ir parkavimo paslaugą administruojantiems darbuotojams.
  2. Mokamą zoną nurodo mokamos stovėjimo vietos kelio ženklas su nurodyta atitinkama zona. Taip pat ant parkomato šono bei parkomato ekrane esanti informacija.
  3. Mokėjimas per programėles UniPark ir Flowbird. Prieš pradedant apmokėjimą už stovėjimą Unipark programėlėje yra pasiūlomos zonos pagal telefone įjungtą navigaciją, o Flowbird programėlėje pačiam vairuotojui reikia išsirinkti virtualų parkomatą, kurį taip pat pasiūlo pagal esamas zonas ir rodomą vairuotojo lokaciją.
  4. Žiemos šalčiai ne tik kelia iššūkius eismo dalyviams, bet daro įtaką ir parkomatų veikimui – temperatūros kritimas gali sulėtinti jų veikimą. Šaltuoju metų laiku elektroninės sistemos ir spausdinimo įrenginiai gali reaguoti lėčiau. Tokios sąlygos gali priversti vartotojus ilgiau laukti apmokėjimo patvirtinimo.
  5. PARKOMATUOSE NEREIKIA SPAUSDINTI BILIETŲ – apmokėjimas matomas sistemoje. Tai greičiau, patogiau ir draugiškiau aplinkai. Ši naujovė palengvina vairuotojams parkavimosi procesą, taupomas laikas ir mažinamas popieriaus naudojimas. Tradicinės spausdinimo praktikos generuoja didelį popieriaus sunaudojimą, kuris dažnai tampa tiesiog nereikalinga atlieka. Jeigu parkomatas nepasiekiamas arba neveikia dėl techninių priežasčių, kviečiame vairuotojus patogiai atsiskaityti kita apmokėjimo už stovėjimą alternatyva, t. y. viena iš mobiliųjų programėlių, kurias turime dvi: Flowbird ir uniPark. Ši alternatyva vartotojams ne tik suteikia galimybę išvengti laukimo ir nepatogumų, bet ir skatina sklandų parkavimą visais metų laikais. Atsiskaitymas mobiliąja programėle patogus dar ir tuo, kad vairuotojas gali stebėti savo stovėjimo istoriją, gauti įspėjimus apie artėjančią stovėjimo laiko pabaigą ir esant poreikiui pratęsti stovėjimo laiką. Šios funkcijos suteikia vairuotojams didesnį kontrolės jausmą ir padeda išvengti nenumatytų situacijų.
  6. Jeigu kyla problemų su konkrečiu parkomatu, bet vis tik norima atsiskaityti už transporto stovėjimą per parkomatą grynaisiais (monetomis) / mokėjimo kortele, artimiausią  parkomatą, vairuotojai gali rasti mūsų internetinėje svetainėje www.sga.lt. Čia pasirinkę skiltį Paslaugos →Automobilių parkavimas Šiauliuose žemėlapyje vartotojai gali greitai ir paprastai surasti arčiausiai esantį parkomatą. Parkomatui neveikiant, prašome apie įvykusį gedimą informuoti mūsų Klientų aptarnavimo centro specialistus (tel. nr. +370 41 201120, el. p. parkavimas@sga.lt arba atvykus adresu Aušros al. 53).
  7. Parkavimas yra MOKAMAS TIK DARBO DIENOMIS NUO 8-17 VAL., O ŠVENTINĖMIS DIENOMIS, SAVAITGALIAIS PARKAVIMAS NEMOKAMAS.
  8. PAKANTUMO LAIKAS – 10 min., tai laikas skirtas susimokėjimui už parkavimą. Kontrolierius tikrindamas ar  už transporto priemonę rinkliava sumokėta ir nustatęs, kad nėra apmokėjimo, gyventojo leidimo ar paliktos ant transporto priemonės panelės neįgaliojo kortelės užsifiksuoja tai savo kontrolės programėlėje ir antrą kartą grįžta patikrinti praėjus nemažiau kaip 10 min., jeigu vis dėlto apmokėjimo nėra, tuomet fiksuojamas pažeidimas ir paliekamas pažeidimo pranešimas, kurį vairuotojas turi apmokėti iki kitos dienos 24 val. Nesumokėjus rinkliavos iki kitos dienos 24 val. užfiksuotas pažeidimo atvejis perduodamas Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Civilinės saugos ir teisėtvarkos skyriui sprendimų dėl atsakomybės taikymo už padarytą pažeidimą priėmimui, vadovaujantis LR Administracinių nusižengimų kodeksu.